Ambetantigheden

Dikke madammen die begrijpen wat ik nu ga schrijven.
Over die vreselijk irritante rieten stoeltjes op terrassen.
nationalebeeldbank_2009-9-355218-2_terrasstoelen
Die!
Voelt ge ze al dames, aan uw billen? Ah neen, want die passen daar net niet tussen. Ofwel zit ge daar gelijk een sauciske terwijl uw billen daar uit pranken, ofwel gaat ge nonchalant op het tipke van uwe stoel zitten om toch maar niet te laten opvallen dat uw billen er niet tussen passen. Of ge gaat gewoon van ellende binnen zitten, op ne deftige stoel. Ook al is het 28°C en heerlijk terraskesweer.
Vliegtuigen! De max! Ik vloog vorig jaar nog eens met Ryanair. Ik kreeg de gordel nét toe. Als ik mijn trui uitdeed, mijn blaas nog eens ging legen en mijn adem inhield tenminste. Ik ben de hele vlucht stokstijf blijven zitten. Een beetje verderop in het vliegtuig zag ik een man teken doen naar de stewardessen. Even later kwamen ze met een verlengstuk af om die gordel om te krijgen. Het schaamrood stond hem op de wangen.
Roetsjbanen! Ik ben fan. Ik doe niet liever! Maar als ze dan net bij uw bakske nog eens extra op de veiligheidsbeugel moeten komen duwen omdat het systeem anders in alarm gaat, is de fun er ook weer af.
Misschien moet ik toch eens een vakantie naar de USA overwegen om me “slank” te voelen in de menigte.

Plaats een reactie